Sunday, July 7, 2013

Diy Gucci ring


diy ring


Hi there my friends, today's DIY is about a ring "around the finger" that you have already seen here, the inspiration came to me looking at the Gucci's  sandals and so I started to work immediately. 
I used strips of leather.
As tutor to make it I used a piece of plastic made ​​from a bottle, to follow the pics of how to make it (to be honest I often use this tutor to create rings).
Back to this ring I first applied double-sided tape on the tutor and then I applied 3 pieces of leather  with the part of the back facing me, one a little bit bigger, to make it more rigid I glued the pieces of wire then I applied  over others strips.
To finish with a piece of leather along a little more than twice the length of the ring with double-sided tape I stuck the whole thing, then I got out from the tutor and I did pass the piece of leather even down,  trying to remain under the seam.
What do you think about?
A big kiss and soon.


Ciao a tutti, il Diy di oggi è un anello a tutto dito che avete già visto qui, l' ispirazione mi è venuta guardando i sandali di Gucci e così mi sono messa subito al lavoro. 
Ho usato delle strisce di pelle. 
Come tutor per realizzarlo ho usato un pezzo di plastica ricavato da una bottiglia, a seguire le foto di come farlo (se devo essere sincera uso spesso questo tutor per poter creare degli anelli). 
Tornando a questo anello ho prima applicato del nastro biadesivo sul tutor e poi ho applicato 3 pezzi di pelle con la parte del rovescio rivolta verso di me,uno un po' più grande, dopo per renderlo più rigido ho incollato dei pezzi di fil di ferro e poi sopra ho applicato delle altre strisce. 
Per finire con un pezzo di pelle  lungo un po' più del doppio rispetto alla lunghezza dell' anello con il nastro bi-adesivo ho bloccato il tutto, poi l' ho tolto dal tutor ed ho fatto passare il pezzo di pelle anche sotto, cercando di far rimanere sotto la giuntura. 
Che ne dite? 
Un bacione e a presto.



Follow on Bloglovin



diy blogger

blogger diy



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.