Friday, October 5, 2012

Necklace with leather pieces ... inspired by Muriano Kehiany



Hello, today I'm posting a super fast making necklace and with pieces of remainder of leather .
I had so many pieces of leather that obviously I do not throw, but I always try a new idea, then I came across the necklace Muriano Kehiany and so I decided to join the pieces and make a necklace. I used pieces of leather, elastic thread, and finally the black ribbon.
I did some strips of different sizes, then I holes them, and I strung on elastic thread starting from the narrowest to widest (which remains in the middle). Then at the end I put the ribbon and voilà the job is done. What do you think?
Ciao, oggi vi posto una collana super veloce e con i pezzi di pelle avanzati. Avevo tanti pezzi di pelle che ovviamente non butto, ma cerco sempre una nuova idea, poi mi sono imbattuta nella collana di Muriano Kehiany   e così ho deciso di unire i vari pezzi e farne una collana. Ho usato pezzi di pelle, filo elastico,ed infine del nastro nero.
Ho fatto delle striscie di diversa grandezza, poi le ho bucate, e le ho infilate sul filo elastico partendo dal più stretto al più largo     ( che resta nella parte centrale). Poi alla fine ho messo il nastrino ed voilà il lavoro è fatto. Che ne dite?




Follow on Bloglovin















No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.