Friday, January 3, 2014

DIY necklace inspired by Lanvin!




Hello everyone, new year, new post with my new tutorial!
Today DIY  is a necklace inspired by Lanvin , necklaces with the words already depopulated by a bit and I am attracted to them a lot ... (I already worn here).
I decided to create this DIY with recycled material , the cap of potato chips in carton-tube...
Time: about 10 min.
I used : cap of chips in tube, pearls, small nails for pearls,  Swarovski , flat pearls, one small and one large chain , all accompanied by a bit of hot glue.
Tutorial: I first drilled the edges of the cap, then I added the pearls with the nail, and then inside I turned its over. In the space between a pearl and the other I glued the Swarovski.
Then I glued the flat beads to form the words, again I glued the small chain on the cap, and finally I applied the large chain to a pearl, the only one in which the nail was inserted upside than the other, just to form the hook for the chain. 
What do you thinkt abou? Do you like this mega pendant?
A big kiss and a soon with many news


Ciao a tutti, nuovo anno, nuovo post con un mio nuovo tutorial.
Il DIY di oggi è una collana inspirata a Lanvin, le collane con le scritte spopolano già da un pò ed io ne sono attratta tantissimo...(lo già indossato qui).
Ho deciso di creare questo DIY con un materiale di riciclo, il coperchio delle patatine in tubo..
Tempo necessario: circa 10 min.
Ho usato: coperchio del tubo di patatine, delle perle, dei chiodini per perle, degli swarovski, delle perle piatte, una catena piccola ed una grande, il tutto accompagnato da un pò di colla a caldo.
Tutorial: ho prima bucato i bordi del coperchio, poi vi ho inserito le perle con il chiodino, e poi all' interno li ho rigirati. Nello spazio tra una perla e l'altra ho incollato gli Swarovski. 
Dopo ho incollato le perle piatte a formare la scritta, poi ho incollato la catena piccola sul tappo ed infine ho applicato la catena grande ad una perla, l'unica a cui il chiodino è stato inserito al contrario rispetto agli altri, proprio per formare il gancio per la catena.
Che ne dite? Vi piace questo mega ciondolo?
Un bacio grande e a prestissimo con tante novità



Follow on Bloglovin








2 comments: